Web 2.0 w Polsce
W Polsce w ciągu kilku ostatnich miesięcy powstało parę serwisów, których właściciele starają się kopiować popularne amerykańskie pomysły spod znaku Web 2.0 i jako pierwsi spopularyzować je w Polsce. Działają już serwisy Wykop.pl (na wzór Digg.com).
Linkologia.pl (odpowiednik Del.icio.us), wyszukiwarka blogów Blogfrog.pl (jak Technorati) i inne. Do nowego nurtu niektórzy zaliczają także bardzo już popularny serwis sieci towarzyskich Grono.net (podobny z kolei do LinkedIn). Warto wspomnieć, że polskojęzyczna wersja Wikipedii (ponad 360 tys. artykułów) należy do czterech największych Wikipedii na świecie.
Dobrze radzą sobie serwisy blogowe stworzone przez największe portale, w tym szczególnie onetowe blogi oraz bloxy Gazety. Boogi Wirtualnej Polski zamykają pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych witryn Web 2.0.
Ponad 1,7 mln użytkowników (real users) ma Fotka.pl, która jest równocześnie liderem ze względu na liczbę odsłon. Fotosik.pl ma dwukrotnie mniej użytkowników, ale też dobrze wypada. Polscy internauci mają też słabość do amerykańskiego Flickr.com, który odwiedziło ponad 200 tys. użytkowników.
Polacy lubią umieszczać i oglądać wideo w sieci. YouTube odwiedziło w maju ponad 1,4 mln użytkowników, Patrz.pl - prawie 900 tys.
Zamknięte Grono.net ma ponad 700 tys. użytkowników i pobija rekordy ze względu na liczbę odsłon, jaka przypada na jednego internautę oraz na czas na użytkownika, który średnio wynosi 3 h 40 min.