Strefa klienta
 

Co to właściwie jest Web 2.0?

Zaistnienie w MySpace, sprowadza się do założenia konta, własnej strony ("przestrzeni"), na której użytkownik zamieszcza informacje o sobie, zdjęcia, muzykę, klipy wideo, grafiki. Nieodłącznym elementem profilu jest lista znajomych osób oraz rozbudowana sekcja komentarzy. Przeglądając pobieżnie serwis, można dojść do wniosku, że użytkownicy nie robią nic innego, tylko odwiedzają profile znajomych, żeby skomentować, co ostatnio działo się w szkole czy na imprezie.

Jak kiedyś Yahoo, później Google, tak teraz dla wielu MySpace jest miejscem od którego rozpoczyna się przeglądanie sieci - mówi Bill Tancer z firmy Hitwise. Tę ogromną popularność zyskuje witryna, która nie jest rewolucyjna od strony technicznej, brak jej również jakiegoś nowatorskiego pomysłu. Fakty:

  • uruchomiony w 2004 roku,
  • kupiony przez News Corporation w 2005 roku za 580 mln USD,
  • ponad 73 mln zarejestrowanych użytkowników (kwiecień 2006),
  • codziennie ponad 250 tys. nowych użytkowników,
  • 28,8 miliarda odsłon w marcu,
  • pod względem ilości odsłon, drugie miejsce w USA,
  • kobiety stanowią 55% użytkowników,
  • 40% użytkowników ma 18 - 24 lat.

MySpace postawiło na muzykę i ogólnie rozrywkę. Ponad 1,7 mln wykonawców promuje swoje utwory na łamach serwisu. Wśród polskich muzyków można znaleźć między innymi Sistars. Młodzi ludzie mogą nie tylko kontaktować się ze znajomymi, ale i wyrazić siebie - zamieścić ulubioną piosenkę, czy zostać jednym z wirtualnych przyjaciół gwiazdy.

MySpace od początku było projektowane jako serwis dla młodych ludzi, w szczególności nastolatków - mówi analityk Rob Enderle, z Enderle Group. Ci którzy spędzali czas głównie na AOL Messenger (amerykańskim odpowiedniku) przesiedli się na MySpace, bo tam znaleźli dużo, dużo więcej - mówi Weiner.

Innymi przykładami, że nowe idee rzeczywiście wchodzą w życie są strony:

  • Flickr - serwis internetowy stworzony do gromadzenia i udostępniania zdjęć cyfrowych online.
  • del.icio.us - to serwis internetowy pozwalający na gromadzenie i kategoryzację linków do ulubionych stron WWW. Pojawił się on w roku 2003 i był rozwijany przez Joshua Schachtera, współtwórcy oprogramowania Memepool.
  • Technorati - to wyspecjalizowana wyszukiwarka internetowa do blogów. W sierpniu 2006 indeksowała ponad 50,6 milionów blogów.
  • Digg oraz Reddit.com - serwis internetowy, którego zadaniem jest przedstawianie linków do ciekawych informacji, które ukazały się gdzieś w Internecie.
  • Yahoo Answers - serwis którego użytkownicy zadają dowolne pytania i najczęściej uzyskują na nie odpowiedzi.
  • YouTube - serwis internetowy umożliwiający publikację w internecie filmów, wideoklipów lub własnych mini produkcji, reklamujący się hasłem "Broadcast Yourself". Jest on otwarty, więc każdy odwiedzający może wysłać swój film na stronę. Serwis ma ogromny potencjał wypromowywania oryginalnych postaci.
Licznik: 5140
Aleksander Trojanowski tel: 691 - 887 - 235, e-mail: trojan(ns)mnc.pl
xhtml css
All right reserved by AlexSoft